torsdag 26 november 2009

Adventstid..

Adventstid kom till mitt ensamma hus
jag sätter i staken ett sparat ljus
Något skall ske bortom frostig advent
jag väntar en gåva som herren sänt...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
På söndag är det då första advent. På lördag ska familjen plocka fram ljusstakarna och få lite adventkänsla. Ska bli mysigt! Lussekatter ska bakas i sällskap av goda vänner på lördag em. Mysigt! Vi har bakat tillsammans ett par år nu! Helgen doftar alltså advensstök. Förhoppningsvis är det uppehåll på söndagem så vi kan gå på julskyltning med.
Lite mör i huvudet är jag efter att ha haft en 12timmars arbetsdag...Börja 06 oh sluta 18. Hej och ! Kan meddela att Ellen dessutom varit vaken ett antal timmar i natt så när klockan ringde innan 05 imorse var det inte helt enkelt att komma av sängen. Jag längtar tills den dagen då hon börjar sova ordentligt...Just nu är hon helt hopplös på den fronten. Vaknar och skriker och då lyfter vi över henne till oss eller sätter oss med henne i famnen på en stol i hennes rum. Hon pekar på sin säng och vill sova i den. men hon somnar oftast inte om då utan hon kan hålla på så här LÄNGE. Välling får hon inte nattetid längre men det hjälper visst föga. När jag rullade in i Kågeröd idag och skulle sänka hastigheten och växla ner..så inser jag att jag kört heeeela vägen från jobb i fyrans växel...och kört i sisådär en 70-80. Och när jag är själv i bilen råder disco! Alltså hör jag inte heller motorljuset som med största sannolikhet annars avslöjat vad jag pysslade med...Så det blir ett tidigt godnatt från mig! ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Var rädd om dig min dotter.
Mysigt me advent och lite ljus i huset
Kram på er