måndag 23 november 2009

En månad...

Ja..så är det..Om en månad står julen för dörren. Om en månad är det lille julafton och min och Robbans förlovningsdag. Vi har 5årig förlovningsdag. Och det får vi fira eftersom vi (ännu) inte har någon bröllopsdag. Och det ligger inga bröllopsplaner inplanerade den närmaste tiden heller. Det kostar pengar och dessutom vet vi inte vad vi vill ha. Stort? Litet? Kyrkligt? Dessutom så är det som så att vi känner att nu när vi har två barn så får de gärna bli lite större först. Så kan de vara med på ett annat sätt.

Måndag. På jobb är det full rulle nu när det närmar sig jul...julbak, julpyssel, julsånger..Helst ska man dessutom hinna med hemma också. Än så länge har vi i princip inga julklappar handlade. Och vad som ska handlas är inte heller något vi vet...Men det blir säkerligen bra ändå. Jag har en känsla av att veckan kommer att gå i ett rasande tempo. Personalmöte och jag jobbar till 18 tre dagar. Puh! Varav en är fredagkväll...och då behöver jag dessutom bege mig till mataffären en sväng efteråt. Späckat schema! På tal om julen så ska jag vara i princip helt ledig då så när som på en dag som jag behöver gå in och jobba. Ser fram emot lite ledighet!

2 kommentarer:

jonna sa...

Fullt ös! Får jag tipsa om hemmalivs.se?! Då behöver du inte svänga inom affären en fredagskväll... Då kommer affären hem till dig. Typ. :) Det är guld! kram!

Sara sa...

Skönt att du kan vara ledig lite kring jul i alla fall. Det kan ju behövas :-)