torsdag 8 oktober 2009

Vardag, samvete & sjukstuga..igen.

Största intresset just nu : LEGO!

Nya traktorn & släpet provkörs i full storm!

Puss på dig! Syskonkärlek!




En dålig bild av en fin gubb-teckning!




Ögoninflammation. Usch! Viggo har sett ut som om han fått sig en känga i varje öga: Röd runt ögonen, röd i ögonen och varig. Stackare. Han har vaknat om nätterna och inte kunnat öppna ögonen. Ellen har åkt på samma elände fast i lindrigare form. Nu verkar det dock som det är på väg bort hos båda, tack och lov. Jag är dock hemma från jobb både idag och imorgon, Robban har varit hemma både tisdag och onsdag. Är det bara jag som lider av dåligt samvete när man måste meddela på jobb att man ska vara hemma? Hur kan det vara så..att man känner sig dum när ens barn eller jag själv råkar vara sjuk? Jag vet inte varför jag är så vansinnigt plikttrogen. Det är ju inte direkt någon som tackar en för att man går till jobb när man inte borde. Suck. Jag måste bli bättre på det där. Att släppa vad andra tycker och tänker.

Viggo har ritat sin första riktiga gubbe. Det gjorde han i fredags när jag var hemma och hade semester. Bilden är väldigt dålig eftersom jag ramat in konstverket. Det blänker. Men visst är den fin? Lägger in lite bilder från vardagen oxå. Har inte fört över bilder på länge men nu när jag äntligen blev färdig får jag dela med mig lite! På tal om något helt annat så är Ellen en riktig busunge nu! Klättrar upp på köksbordet, flyttar stolar till vasken och hoppar upp och slabbar, flyttar fram stol till fruktfatet och pallar lite äpplen...;-) Företagsam dam minsann.


1 kommentar:

Sara sa...

Usch då, låter inget vidare. Krya på dem båda! Och inte ska du ha dåligt samvete för att barnen är sjuka... det hör ju till och inget man kan rå för. Men jag förstår hur du menar. Det tar ju ändå emot lite när man måste ringa till jobbet och tala om att man blir hemma... speciellt de perioder då det är mycket sjukdomar. Ett tag var jag hemma nånting nästan varje vecka i över en månad...