måndag 5 oktober 2009

Måndag, fredag

Ja...det är jämt måndag eller fredag. Man lägger sig söndagkväll och kan inte riktigt förstå att det är måndagmorgon strax igen. Och innan man vet ordet av så är det fredag. Igen. Sen kommer nåt som kallas helg men den svoschar liksom bara förbi på något vis. Det går så himla snabbt, veckorna liksom bara trillar på! På jobb idag började vi prata om Lucia, julpyssel och annat. Inte ens 2 månader till första advent. Hu vad det går snabbt. Hösten är helt vansinnig på det viset. Fast nu börjar jag se fram emot julen, alla ljusen. Det är skönt med ljus i mörkret. För nu är det verkligen betydligt mörkare på mornar och kvällar. Jag var ute och gick en sväng nu ikväll. Och det var ju KALLT! Brr. Inte lika ruggigt idag som i helgen som gick dock. Ingen som blåste bort!?

1 kommentar:

Sara sa...

Visst är det sådär det är. Och det jobbiga är ju att det faktiskt är livet som swischar förbi sådär snabbt utan att man knappt märker av det.

Jag längtar också till julen nu, eller till december kan man väl säga med advent, Lucia och allt det. Jag tycker just november är en fruktansvärt tråkig månad ;-) Den skulle jag gärna slippa... haha!