onsdag 21 oktober 2009

Mitt i veckan..

Nu har även jag åkt på en förkylning. Jag som varit så kaxig över att jag är typ den enda i bekantskapen och på jobb som inte drabbats. Tji fick jag. Nu snorar jag också. Hoppas dock att det ska vara snabbt övergående. Hade planerat träning imorgon! På lördag blir det bio, ska bli mysigt. Det blir inte sådär värst ofta nu för tiden...Inte alltid det lättaste att fixa barnvakt. Tänka sig..Det är bara drygt 2 månader till jul nu. Sanslöst. Höstlov nästa vecka. Förhoppningsvis kan man hinna få undan lite på jobb eftersom vi har lite färre barn. På fredagen har jag tagit semester. Då ska jag vara hemma och mysa med barnen. Ser jag fram emot!

Viggo fick en cd från förskolan med bilder från i våras som personalen tagit. Det är det nya istället för saga om kvällarna här nu. Han och jag eller Robban bäddar ner sig i vår säng och tittar på bilder. Supermysigt är det! Han har gått och blivit världens kelgris. Han ska sitta i knäet och gosa in sig riktigt. Det går i perioder det där. och nu är han extra gosig. Mysigt! "Jag kan hjälpa dig, jag är din storebrorsa", sa han till Ellen i morse när hon inte kunde komma upp på vår pall i badrummet. Om man är stor måste man vara snäll...*ler*

1 kommentar:

jonna sa...

Vad trist med krassliga kids. Hoppas de kryar på sig snabbt! Också håller jag tummarna att ni kommer iväg på bio imorgon! kram!