söndag 18 oktober 2009

Bula & kroppsfunderingar...

Hur kan man vara så korkad? Efter en väldigt trevlig fika & shopping med Pernilla idag lyckades jag när jag kom hem med bedriften att gå rakt in i en öppen bagagelucka. AJ! Blodvite uppstod och jag har en icke klädsam bula i pannan. Snyggt. Hur lyckas man med detta? Jag hade ju själv öppnat den så det borde ju inte kommit som en överraskning att den var öppen direkt..

Just nu trivs jag väldigt bra med livet i största allmänhet. Jag har två underbara barn (även om de bråkar en del just nu..), en underbar sambo och ett jobb som känns meningsfullt. Jag trivs för första gången, typ någonsin, med min kropp. Det är här jag ska ligga rent viktmässigt känns det som. Sen kan man ju alltid önska bort diverse skavanker...men på det stora hela. Med kläder på känner jag mig fin! Och DET är inte illa för att vara jag. Givetvis har jag dåliga dagar, men iallafall. Att träna två ggr/veckan verkar än så länge funka för att hålla mig i någorlunda form. Och skönt är det...för mycket mer hinner jag inte med just nu!

3 kommentarer:

Sara sa...

Trist med bulan! Hmm! Typisk grej jag skulle kunna göra om jag är stressad. ;-)

Skönt att du annars känner dig nöjd med tillvaron i allmänhet och även med dig själv. Det är viktigt.

Pernilla sa...

Men ojdå! Det var värst - du måste ju se dig för vännen!

Tack för idag, som balsam för själen att få sitta med god latte och prata med en likasinnad vän! Vi tar en sväng till innan jul! Stor kram!

jonna sa...

Vad härligt att läsa! (ja, och naturligtvis är det inte bulan jag menar...) kram!