fredag 23 oktober 2009

Ska det aldrig ta slut?

Ja..alla sjukdomar alltså. De avlöser varandra. Det är inte många hela veckor som jag & Robban jobbat båda två sedan jag började för snart två månader sedan. Igår när jag hämtat barnen i förskolan var Viggo på ett extremt dåligt humör och ville ingeting. Inte ens fika på kanelbullar..;-) Han kändes varm och tillbringade resten av dagen i soffan..I natt vaknade Ellen och kräkte. Suck. Viggo var dock återställd redan i morse men Ellen är inte helt kurerad än. Jag & Robban hade fixat barnvakt ett par timmar imorgon kväll för att gå på bio. Vi får väl se hur det blir nu. Kanske inte någon som är så sugen på att passa en kräkig tös direkt. ;-) Det märkliga är att hon är hur pigg som helst. Inte alls febrig eller hängig för övrigt. En mild form hoppas jag. Vi får väl se vart det leder..

Vi har ännu en lugn helg framför oss. Riktigt skönt tycker jag. Novembers helger är uppbokade allihop så jag tycker det är skönt att oktober är tvärtom. Lugn & ro. Familjetid. Härligt!

1 kommentar:

Sara sa...

Trist när det är sådär... många sjukdomar hela tiden. Men på nåt sätt tycker jag det är så. När det väl drar igång så håller det oftast i sig. Speciellt om man har ett barn som precis börjat på dagis också. Då brukar det vara mest hela tiden.
Vi har klarat oss helt från sjukdomar den här hösten, det är väl egentligen bara jag som varit förkyld under ett par veckor men aldrig så jag behövde vara hemma från jobbet. Man är verkligen glad så länge det håller i sig.
Men extra trist för er nu då när ni tänkt på på bio och allt...
Krya på er!