måndag 31 augusti 2009

Puh!

Första arbetsdagen avklarad! Det blev en mastig första dag. Ordinarie arbetstid 7.30-15.30 samt möte efteråt till kl 18. Så nu är jag ganska trött och det surrar en del i huvudet. Men jag tror jag kommer in i det ganska så snart ändå, någon vecka sen minns man knappt att man varit ifrån jobbet.

Barnen är snoriga men pigga och de trivs på förskolan. Idag har de haft en kort dag för Robban är föräldraledig två eftermiddagar i veckan så han hämtar dem efter lunch måndagar och onsdagar. Skönt. De spenderar inte så många timmar där även om jag jobbar heltid. Dels så klart pga av att Robban är ledig men också för att jag fått ett bra schema för att jobba heltid.

Just nu vägrar Ellen att somna i normal tid på kvällen. Hon skriker så fort vi lägger ner henne i sängen. Eller så ligger hon och pratar en stund sen blir hon ledsen. Tror det händer en hel del i hennes lilla värld nu så det är säkerligen därför. Förskola och nya ansikten. Igår var hon typ 21.30 innan hon somnade. Sådär en 3 timmar senare än vanligt. Tydligen hade hon vaknat och legat hos Robban också i natt. Och Viggo hade också kallat. Själv sov jag som en sten och har absolut inte hört ett dugg. Helt slut efter Ullared igår! :-)

Ellen pratar lite mer nu. "" (mer) "" (där) "bampa" (lampa) "biii" (bil) "hejhej", , mamma, pappa..Hon försöker säga Viggo men det blir oftast något helt annat..hehe. Viggo var dock betydligt mer pratsam än Ellen vid samma ålder. Men de är ju olika! Och jag vet, man ska inte jämföra..men det är svårt att låta bli.

Inga kommentarer: