lördag 29 augusti 2009

Höst! Ny-start!

Det ligger i luften..nånting e på gång...Kvällar och morgnar är redan kyligare och den typiska höst-luften kan anas. Jag tror jag haft en av mina bästa somrar någonsin. Jag kan inte sätta fingret på vad det är men det känns som jag fått ut så mkt av den på något vis. Jag ser fram emot hösten med förväntan. Jag ser fram emot att jobba även om jag såklart kommer att sakna mina, Viggo & Ellens dagar ihop och umgänget med Therese och hennes goa killar! (http://dejligavran.blogspot.com ) Fikorna med Pernilla (www.lycklig.org), moster Kerstin och alla andra man träffat lite extra under föräldraledigheten.

Jag ska ta mig i kragen och försöka få tid att träna lite annat i höst. Inte bara promenader utan förhoppningsvis lite roliga pass också. Nu måste jag ju behålla min form också! För någon månad sedan skrev jag ett mail till Må Bra (tidningen alltså) om hur jag gått ner i vikt. Man hade chans att vinna en weekend för två. Och döm om min förvåning när de ringde för några veckor sedan och ville ha med MIG i tidningen! Så...som det verkar ska det komma en fotograf och fota mig och jag ska intervjuas..Det kommer inte i tidningen förrän tidigast i januari..men ändå! Känns faktiskt kul, och en weekend för två känns lyxigt för en småbarnsförälder som mig! Man ska kanske inte ropa hej än för inget är bokat...men iaf. Känns som ett kvitto på att man åstadkommit något!

Imorgon bär det av till Ullared för inköp av diverse saker. Igår var vi en snabb runda på Bjuvsfestivalen när barnen hämtats på förskolan och dagen idag är en hemma -och fixardag. Nu är Ellen färdiginskolad och det har gått jättebra. Viggo var lite sur de två första dagarna när jag och Robban var med..."Jag vill vara på min förskola utan pappa och mamma bara med Ellen.." Så resterande del av veckan var han nöjd! :-) Han e en stor kille nu. Äter och vilar bland de stora barnen. Och tänk..om en knapp månad blir han 3 år!

1 kommentar:

Pernilla sa...

Alltså jag skrev en kommentar här precis häromdagen. Men den verkar ha försvunnit! Tänkte bara säga Grattis! Vad skoj att de har kontaktat dig om tidningen! Du har ju verkligen varit sååå duktig så det är du väl värd! Kram!