tisdag 25 augusti 2009

En ny tid börjar..en annan går i graven..

Liten har blivit stor...Igår började hon skolas in på förskolan. Lilla fina lillasyster Ellen. Jag kan inte förstå att hon snart är 15 månader och att det redan är dags. Hon studsar gladeligen in bland de andra barnen och bryr sig inte det minsta om mamma eller pappa. Känns skönt. Viggo tyckte också att det var jätteroligt att komma tillbaka och har inte riktigt lust att gå hem.

Det känns lite vemodigt det här på något vis...En "epok" går i graven. Slut på föräldraledigheten. Jag ska tillbaka till verkligheten och jobb. Jag ser fram emot att börja jobba men det känns ändå...tomt och konstigt att inte få vara hemma mer men mina underbara fina barn. Nu ska vi i alla fall njuta de sista dagarna av iallafall delvis ledighet!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Lilla stumpan! Så stor där hon sitter på stenen. Hur gick detta till Anna? Hur blev våra små så stora? Jag kommer sakna våra fikastunder med knattarna :-(. Vi kanske får bestämma oss för att ses på Familia, typ en lördag eller söndag förmiddag i månaden (barnfria?) och dricka latte och lura varandra att barnen faktiskt verkligen behöver ännu lite mer kläder??

Kram!

Sara sa...

Ja det blir ju en omställning såklart... men allt har väl sin tid. Man får tänka så. Skönt att det verkar gå bra med inskolningen i alla fall. Det underlättar ju om det går smidigt! :-)