söndag 23 augusti 2009

Frågornas ålder..


Var bor Liseberg? Var bor karusellerna? Var kommer bajset ifrån? Vad gör mormor? Vad gör dom på tvn? Varför går han där?



I bilen igår: (vi körde förbi där Robban jobbar)


Viggo: Var är pojkarna?

Jag: Vilka pojkar menar du?

Viggo: Pojkarna på pappas jobb.

Jag: Dom som jobbar där?

Viggo: Ja pappas kompisar.

Jag: Dom är nog hemma i sina hus.

Viggo: Vad gör dom?

Jag: Jag vet inte, jag kan ju inte se vad dom gör i sina hus. Dom tittar kanske på tv, eller sover..eller äter..

Viggo: Var bor deras hus?

Jag: Någon bor i Ekeby, tror jag. Jag vet faktiskt inte riktigt var pappas jobbekompisar bor..Du får fråga pappa.

Viggo: Var bor Ekeby?

Jag: Ekeby är en by, precis som Kågeröd där vi bor. Anton bor ju också i Ekeby.

Viggo: Mmhmm..Var är vårt hus?


Hahaha. Snacka om att han kommit in i värsta frågeåldern! Han är inte tyst en minut om han tittar på tv exempelvis. Han frågar om precis ALLT man kan tänka sig just nu. Ibland är det riktiga "trams-frågor" som "kan man äta bajs?" etc. Som han vet svaret på...Lite kiss&bajsålder med tror jag..

Inga kommentarer: