torsdag 3 september 2009

Ont i mamma-hjärtat!

Ja...det gör verkligen ONT att lämna ledsna barn på förskolan. Jag förstår verkligen hur föräldrarna till barnen på den förskolan där jag arbetar känner sig. Ellen är inte ledsen men igår när jag lämnade Viggo blev han SÅ ledsen.."Mamma, mamma mer puss & kram". "Mamma, jag längtar efter dig..mamma jag vill inte att du ska gå..." Han stortjöt, tårarna sprutade och han tittade på mig som om jag var den största svikaren i världshistorien. Usch. Det var precis jag själv stod emot kan jag säga. På något vis är det så mkt jobbigare eftersom han kan uttrycka så väl hur hemskt han tycker det är när jag går...Förmodligen är det bara en period nu men det är inte skoj ändå.

Desto trevligare när jag hämtar honom och får världens största kram och sådär en miljon pussar. Och han berättar att han längtat efter mig och riktigt stolt säger till personalen: "Hej då, nu ska jag & Ellen gå hem med mamma. Tack för att jag fick vara här hela dagen! Hej då förskolan!" Ha ha, ibland undrar jag var han får allt ifrån!

3 kommentarer:

Mammaliv sa...

Roligt att det börjar komma lite fler ord, det är så mysigt :-)

Skönt att det gick bra att jobba trots lång dag! Man blir ju rätt trött i början också... Omställningen antar jag ;-)

Mammaliv igen sa...

Usch ja, jobbigt när de är så ledsna. Men det brukar ju oftast gå i perioder mer... i alla fall när de är lite större. Desto härligare när man hämtar och de verkligen VILL följa med hem :-D

Jonna sa...

Visst gör det ont när de är ledsna när man ska lämna. Och de få gånger det händer är det alltid när man är stressad... (Såklart, de känner ju av det!)Hade en sån tur med E i veckan. Tur att det hör till ovanligheterna och att de ändå gillar sitt dagis! :)