söndag 21 juni 2009

Försvinnande god....

Häromdagen gjorde jag en underbart god paj. Den var så god så jag hann inte ta något blidbevis innan den var slut! Jag kan meddela att jag satte gladeligen i mig typ halva själv. Med mkt god vaniljglass till. Rabarber och jordgubbar gifter sig mkt fin! Här kommer receptet!

Rabarber och jordgubbspaj
Skala och dela rabarber och lägg i en pajform så det täcker botten helt. Sockra efter smak. Skiva jordgubbar över.
Smält 125 gram smör i en gryta och blanda i 1.5 dl socker, 2 dl mjöl och 3/4 tsk bakpulver. Platta ut "degen" över rabarbern och jordgubbarna och grädda i 225 grader i ca 20 minuter. Servera vaniljglass till. Mums.somrigt. Så gott. Så enkelt.

1 kommentar:

Sara sa...

Ja! Rabarber och jordgubbar passar jätte bra ihop! Jag brukar ofta göra sån smulpaj. Såå gott!!!