torsdag 25 juni 2009

Sommartider hej, hej...!






ÄNTLIGEN är sommaren här! Vi spenderar i princip hela dagarna ute och går bara in för lunch, vila och middagsförberedelser.
Så mycket lättare livet känns när solen och värmen är framme! Man blir piggare! TROTS att vi för närvarande saknar sammanhängande sömn. Ellen är fortfarande inne i en period då hon vaknar på nätterna. Igår vaknade hon 21, jag hade preciiis kommit ur duschen efter att ha varit ute och gått. Robban stod ute och målade fönster. Hon somnade om..23.30!!! Hallå...Hur orkar hon? Efter en stund gav jag upp försöket att få henne att somna om här uppe. Jag ville ju inte sitta helt isolerad i sovrummet. Så vi gick ner och det var toppen tyckte hon. Hon studsade upp och ner i soffan, pekade på lampan, pratade och skrattade. Och tiggde mina jordgubbar! Himla unge! ;-) Sen vaknade hon 04 igen..men då fick hon välling och somnade snabbt om. Till råga på allt kom Viggo lunkande 4 ggr i natt. Han som ALDRIG märks nattetid. Har dom fått solsting? Vi måste verkligen ta tag i det här med att Ellen somnar i famnen hos oss. Egentligen är det inget problem i sig..men hon ska ju faktiskt börja i förskolan om 2 månader..och då kan det vara bra att kunna somna själv.

Nu ska jag krypa i säng!

























1 kommentar:

Sara sa...

K somnade alltid i vår famn när hon var liten. Det funkade på dagis sen ändå. Där fick hon somna i vagnen och det gick finfint! :-D

Men visst är det tröttsamt när det strular med sömnen på nätterna. HÄr sover lillbus nu mer bara 15-30 min dagtid. Och ca 8-9 tim på natten med massa avbrott... Gaah!