måndag 2 mars 2009

Nystart!

Ja...i min viktminskningskamp alltså! Efter att inte ha tränat ordentligt på snart en månad så började jag så smått att promenera förra veckan igen. Och det kändes OK i ryggen. Nu känns ryggen helt bra igen och nu finns det ingen anledning att sitta och lata sig längre. Så denna vecka är det dags för nya tag. På lördag blir det till att gå på pass på första gången på länge! Jag längtar! Då ska mina nyinköpta träningsskor invigas. Jag skäms om jag berättar hur länge jag haft de andra..Tyvärr missar jag passet på torsdag. Det är föräldramöte på Viggos förskola och det får ju ändå gå före! Nu har jag två kilo kvar att gå ner. Jag är ganska stolt och glad över att jag iaf inte gått upp under den här tiden då träningen varit obefintlig och maten sisådär. 2 kg låter inte så mkt..men de sista kilona brukar vara svårast. Dessutom har jag en mage som envist biter sig fast även om jag gått ner närmare 10 kg sedan jag började...

Veckan i övrigt ser ut som följer..Fika med annan mammaledig kollega imorgon, fika (peppar,peppar..vi har ställt in sisådär en miljon ggr) med Pernilla (www.lycklig.org) på onsdag. Torsdagen är ännu lugn och fredagen ska ägnas åt att handla. Kanske tar jag en sväng till Väla oxå!

Imorgon kommer några gubbar hit och tittar på vårt badrum. Vi har fått fukt i det så en totalrenovering väntar. Nu ska vi bli fattiga!

Inga kommentarer: