lördag 28 februari 2009

Vardagslivet just nu...

Nya förkylningar, mer inställda fika-träffar! Ellen har haft feber i veckan som gått och hon är fortfarande inte helt bra. Febern är så gott som borta men hon är rejält förkyld än. Detta är nackdelen med att Viggo får på förskolan när hon är så liten...Han står emot det betydligt bättre än vad hon gör. Tyvärr tänkte man inte alls på det när man beslutade att han skulle vara kvar..men, men..Jag hoppas dock att det sjunger på sista versen med hennes förkylning nu...Också hoppas jag att våren snart är på intågande...I förmiddags var jag och barnen ute i solen. SÅ härligt! Viggo cyklade, cyklade, cyklade..och Ellen satt inbäddad i vagnen och studerade spadar, vattenkannor och båtar på nära håll. Jag lekte med barnen och hann sitta med en kaffekopp i solen mellan varven också. Robban är hos sina föräldrar och har projekt VED. De har fällt ett träd som ska sågas och klyvas och göras till ved som vi ska elda med till nästa vinter.

Igår hade jag en eftermiddag för mig själv efter att Robban kommit hem. Jag körde iväg, fikade med en kompis och shoppade lite. Jag lyckades äntligen hitta träningsskor till överkomligt pris och det känns som att ryggen inom en väldigt snar framtid har hämtat sig från fallet såpass att jag kan börja träna igen. Jag hoppas verkligen det! När jag kom hem på kvällen hade jag två barn i pyjamas som tittade på Bolibompa i soffan (nåja..Ellen sov nästan redan i Robbans famn men Viggo tittade...). När barnen sov blev det middag till Let's Dance (ja..äntligen åkte Carl-Jan..) sen stöp jag i säng. Ellen är inne i någon separationsfas nu så hon vill inte somna själv. Detta har gjort att hon sovit hos oss ganska mkt...Men hon ligger ju inte stilla precis. Så efter 03, flera nätter på raken, har jag varit mer eller mindre vaken. Alltså är jag trött. Gäsp. För tillfället blir Ellen förtvivlad bara jag lämnar rummet ens för 10 sekunder! Min lilla stumpa har börjat förstå att saker kan försvinna. När denna fas är över ska vi inleda projekt SLUTA ÄTA PÅ NATTEN. Det börjar bli hög tid för det känner vi.

Helgen blir i övrigt lugn. Vi är bjudna på ettårskalas idag som vi dessvärre får hoppa över. Även om Ellen är bättre vill vi inte ha nya baciller och jag vet att självaste födelsedagsbarnet är mer än lite förkylt! Blir god middag ikväll och sen melodifestival. Orkar vi kanske det tom blir en film efteråt. Vem vet!? :-)

1 kommentar:

Jeeny sa...

Hon fyller 2 år nu i maj, så hon är ungefär 20 mån.