tisdag 17 februari 2009

Sportlovstider

Nu är det sportlovstider här. Viggo är hemma och ledig från förskolan och det är ganska skönt. Inga tider att passa, ingen klocka att ställa...Igår hade vi besök av min syster som annars bor i Göteborg. Hon höll oss sällskap större delen av dagen och Viggo såg till att hålla henne sysselsatt! När barnen sov blev vi nostalgiska och satte igång kolakasbak! Kakor som mamma brukade göra när vi var små. Dessa och en god banankaka smaskade vi på när pappa dök upp på eftermiddagen En trevlig dag! Idag har vi haft min moster på besök, morgondagen är hittills oplanerad och på torsdag ska vi träffa grannen! Robban har tagit ledigt på fredag. Han och Viggo (som är SÅ långhårig) ska åka och se om Viggo kan bli lite mer korthårig. Jag och Ellen ska åka till jobb och hälsa på!

I helgen som gick var det alla hjärtans dag. Jag och Robban åt en god trerättermiddag på tu man hand. En riktigt mysig kväll! Sen blev det melodifestival & film. Viggo passade på att övernatta hos farmor och Ellen somnade ovanligt tidigt. Tajming!

Min svanskota är dessvärre långt ifrån bra än. Jag tyckte igår att det kändes sååå mkt bättre så jag var ute och gick med grannen på kvällen. Men fy farao vad ont det gjorde! Jag får nog vackert inse och acceptera att jag inte kan gå på mina älskade promenader och steppass på ett tag. Och det gör mig så irriterad. Jag som hade fått ny fart i min viktnedgång! Någon som har förslag på hur man tränar när man har ont? Vill ju inte gå upp igen precis..Får kanske testa om motionscyklen funkar bättre..Har 2 kg kvar som ska bort!!!

Inga kommentarer: