söndag 7 december 2008

Det lackar mot jul....


...2:a advent idag. Vad hände liksom? Redan? Jag älskar denna tiden med alla ljus, pepparkakor, glögg, lussebullar..


Nästa helg ska vi försöka fixa de sista klapparna. Vi har handlat det mesta men det återstår en del småsaker. Ska bli skönt när allt e fixat! Jag längtar riktigt efter julen i år. Det är så roligt nu när Viggo börjar förstå och pratar så mycket. Han pratar om jultomten, julklappar, hohoho och snälla barnen! Han kom hem från förskolan härom dagen och sjöng bom falleralla..De hade sjungit vi äro musikanter! ;-) Min duktiga, lilla stora prins!

Ellen har hunnit bli 6 månader. Hur snabbt gick inte det halvåret? Från att ha strulat länge med smakportionerna så började hon plötsligt gilla mat väldigt mkt. Hon äter gröt till frukost och puré till lunch. Hon börjar bli stor min lilla snoffsa! Om ett par månader antar jag att hon sitter på golvet och leker...Och kryper ännu längre fram. Kul! Förutom att man snart inte har ngn bebis..;-)

Bilden är det blivande julkortet! Haha! HUR får man två barn att titta in i kameran samtidigt? VI lyckades inte men dom e iallafall GLADA!

Inga kommentarer: