onsdag 5 november 2008

Vinterjacka?

Viggo är försedd med overall och varmt ställ med jacka och termobyxor för kallare lekdagar..Det vi saknar är en snyggare jacka han kan ha när vi ska iväg..och inte bli smutsiga. För smutsig blir han ute i lekartagen. Är det NÅGON som har förslag på var man kan hitta en snygg, inte alltför dyr vinterjacka till en tvååring? Isåfall mottages förslag tacksamt.

Saker verkar ha en tendens att försvinna i det här huset. Ringen är fortfarande helt borta och nu har jag lyckats göra av med måttbandet. Jag mätte ju och höll på för att se om mina promenader ger resultat. Nu kan jag inte hitta det. Alltså har jag inte en aning. Vad jag däremot vet är att jag nu gått ner 5 kg och har 1.5 kg kvar tills målet inför julen. Dessutom går en hel del av mina jeans numera att knäppa igen. Men det innebär ju inte att jag ser klok ut för det! Sen har jag 5 kg till som ska bort under våren. Men en sak i taget.

Idag när jag lämnade Viggo på förskolan kräkte ett barn inne på avdelningen. Personalen trodde det var vällingen som kom upp. Och det hoppas jag ju verkligen. För magsjuka vill vi inte ha. Så fort det börjar gå så får prinsen vara hemma. Minsann. Peppar, peppar så har Viggo klarat sig förvånansvärt bra i höst från sjukor. Han har bara varit hemma en gång pga sjukdom. Än så länge. Nu är det inte direkt läge att vara sjuk heller. Det blir full rulle från fredag till söndag: Viggo ska sova hos farmor på fredag, på lördag har vi kalas för Robban och på söndag är det två farsdagsfiranden! Full rulle!

Nu ska jag ta en skvätt kaffe till innan lill-snuttan vaknar!

Inga kommentarer: