söndag 2 november 2008

5 månader. 5 år.


Ja...imorgon blir Ellen 5 månader. Kan det verkligen stämma???? På riktigt? Jag menar...nyss låg jag ju på förlossningen och väntade otåligt på att få komma ner till OP och träffa min bebis. Vad hände? Jo...sommaren försvann i ett nafs, september gick, Viggo blev 2 och kom in i värsta trotsåldern...han började prata i långa meningar och är jätteduktig. Ellen började vända sig från mage till rygg. Hon jollrar och pratar. Och sover inga längre stunder på dagen. Sådär en 30 minuter i stöten är vad hon känner för. Oktober gick utav bara farten och helt plötsligt, igår, så var det NOVEMBER. Herre jisses. SNART har jag ingen bebis längre. För ska kommande 5 månader gå lika fort så...Nu äter hon glatt lite puréer och tittar väldigt längtansfullt efter VÅR mat. Storebror är toppen och får henne att skratta.


5 år. På fredag har jag och Robban varit ett par i 5 år. Jahapp. Det gick också fort. Under den tiden har vi hunnit med en lägenhet, en förlovning, 2 hus och 2 barn. Inte illa. ;-) Och en massa annat så klart. Inte trodde jag det när vi dansade på Sjöcrona den där kvällen då det inte alls var meningen att vi skulle dit! Meeen...en middag med spagetti och köttfärssås..(hahah, jo det ÄR sant) ledde till fler middagar och ja...sen blev det som det blev. och det är jag tacksam för. Jag har den bästa man kan tänka sig! Älskar!

Någon som har en festlig meny till en god middag så mottages förslag tacksamt. Viggo ska få sova hos farmor på fredag och vi ska äta nåt gott. När Ellen somnat.

Grattis säger jag också till Robban som blir 33 på tisdag! Puss!

3 kommentarer:

Mickis sa...

Låter som om ni och vi är ganska lika i livet *ler*

Vi firar 7 år ihop imorrn =)

Håller med om att det går undan här, det är svårt att förstå att våra små snart närmar sig halvåret.

Ha det bäst!

//Mickis

Anonymous sa...

ja En plankstek är ju aldrig fel!
Kramar från en "stolt " mormor

Anonymous sa...

GRATTIS ELLEN ÖNSKAR mormor o batterimorfar