torsdag 6 november 2008

Ljuvliga dofter...

...sprider sig i köket just nu. Har precis bakat sådär en 45 kanelsnäckor/kardemummasnäckor. Mums! Det får helt enkelt bli ett sånt onyttigt mellanmål idag när Viggo kommer hem. Kalas för Robban på lördag. Denna gång får det bli fika. De senaste kalasen vi haft har vi stått med mat & grej så denna gången får det räcka med kaffe. Kanel/kardemummasnäckor och sockerkakor är bakade. Ska fortsätta med lite annat imorgon. Kul att baka. Förr bakade jag ganska mkt men tiden har inte riktigt infunnit sig nu.

Ute känns det som man ska blåsa iväg. Det är riktig höst idag. Himlen var alldeles mörk och man bara väntar på att de tunga molnen ska börja släppa ner nåt vått..Vinden viner i träden och man fick kämpa rejält med vagnen för att ta sig till förskolan med Viggo idag. Men det är ju bra träning. Och det behöver jag. Speciellt om jag ska äta kanelbullar till mellis när Viggo kommer hem. Eller när jag hämtat hem honom, för att vara korrekt! Ska ut och gå ikväll också. Denna och förra veckan har varit lite slappare på både tränings- och matfronten. Har lite kommit in i en svacka. Men det kommer jag väl snart ur hoppas jag. Nya tag snart igen! Om någon har lite nyttigare och enklare lunchtips att dela med sig av så mottages de tacksamt!

Kram på er i blåsten!!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Så flitig du är. Ser fram emot kalaset på lördag o få smaka på hembakat.
Moster K