söndag 16 november 2008

Låååång!



Ellen är lång. 70 cm närmare bestämt. Och 8220 g tung! Min lilla goding!! Nu förstår jag varför fleece-overallen börjar bli trång. Det blir till att bege sig ut och köpa en ny overall till lill-snofsan. Har hittat en röd och vit på antingen Kapp Ahl eller Lindex..Minns inte vilket. Vill ju inte ha en rosa! Nya strumpbyxor behöver hon också. 62-68 ser ganska kul ut på henne! ;-)

NÄR ska Viggo återgå till att sova längre på morgonen? Just nu har vi morgon mellan 5-6. Och det spelar ingen roll hur mkt/lite han har sovit på dagen. Han ska upp ändå. Sen är han dödstrött klockan 9 på fm och på ett sjuhelsikes humör (värre än vanligt, humör har han ju ändå;-))! Det enda som hjälper är i regel att gå ut. Bilden är just från en sån dag i förra veckan..Ut i skogen och röj istället för att sitta inne och gnälla!

Ibland funderar jag på vilken enorm skillnad det är att jobba på jobb och vara hemma med barnen. Och i ärlighetens namn så är det lika mkt jobb fast på olika sätt. Och detta trots att jag ändå jobbar med barn även på jobb. Sen känner jag ett styng av SORG när jag inser att tiden fram tills jag börjar jobba kommer att gå så fort. Det gäller verkligen att ta tillvara den här tiden för den kommer aldrig igen.

Inga kommentarer: