torsdag 3 juli 2008

Idag har jag och Ellen haft världens sovmorgon! Jag vaknade 9.45...Ellen sov en halvtimme till. Viggo är hos farmor idag så Robban släppte av honom där imorse på väg till jobb. Har hunnit sortera lite av Viggos gamla kläder och lagt en del till försäljning, en del ska sparas t Ellen och en del ska ges bort. Skönt att få det gjort. Ellen har precis somnat, hon har annars lyckats hålla sig vaken enda sedan imorse, nästan 4 timmar.

Vi var på BVC igår. Nu äntligen hade Ellen gått upp i vikt. 4340 stadiga gram vägde hon, en ökning på 500 g på en vecka. Skönt att det bara var lite ersättning som behövdes! Hon har hunnit bli 57.5 cm lång med. Stora damen! Jag förstår inte hur man lyckas älska två barn lika mycket men jag har precis fått beviset. Jag funderade över det innan hon kom..men det går alldeles utmärkt. Och löjlig som jag är sitter jag och saknar Viggo idag när han inte är hemma. Vansinnigt! :-)

Nu jobbar Robban bara tre veckor till innan han ska ha semester. Skönt! Ser fram emot att ha hela familjen hemma ett par veckor. Det blir nog lite dagsturer, inget mer avancerat. Möjligen lånar vi syrrans lägenhet i Göteborg en natt (om vi får..;-))och hittar på nåt där. Vi får se! Vi tar dagen som den kommer.

Nu ska jag och kaffet gå ut i solen en stund!

Simma lugnt!

Inga kommentarer: