tisdag 1 juli 2008

Sovande bebis & besök

Tänk den som ändå fick sova SÅ mkt? ;-) Idag har Ellen sovit så gott som hela dagen känns det som. Hon var vaken ett par timmar nu på kvällen annars har hon ätit-sovit-ätit-sovit..

Vi har haft besök av min moster Kerstin som hade goda frallor med sig. Åt 2 frallor t lunch sen blev det inte mycket mer än kaffe och några jordgubbar förrän middagen på kvällen. Då var jag mer än hungrig och åt som en stor häst. Det blev en aning knepigt med måltider när vi hade besök hela dagen. Ingen bra strategi för viktnedgång dock. Skärpning!

En stund efter min moster hade åkt kom Jeanette och hennes son Henri in och lekte ute på gården en stund. Kul tyckte både jag och Viggo! När de hade gått fick Viggo världens raseriutbrott. han grävde i en blomkruka och när jag först sa till honom och sen tog bort honom blev han VANSINNIG! Han skrek och sparkade som besatt och lugnade inte ner sig förrän vi suttit i soffan med napp och läst en bok. Detta efter att vi kämpat oss igenom en avtvättning vrålandes...Huga! Grannarna måste trott att vi misshandlade honom så som han vrålade! Efter middag var allt dock bra igen. Vi satt hela familjen i soffan och Viggo stöp i säng innan Allsång på Skansen som vi andra satt bänkade framför. Nu är morden i Midsomer också slut och jag ska hoppa i säng!

God natt!

Inga kommentarer: