tisdag 15 juli 2008

Äntligen internet igen!

Ja nu så fungerar internet igen. Har varit borta ett tag eftersom vi bytt leverantör! Man känner sig nästan handikappad utan. Smärre panik utbröt förra veckan när vi insåg att vi inte hade någon uppkoppling (gamla bredbandet kopplades ur tidigare än avtalat) och det var sista dagen för att anmäla till försäkringskassan om vi ville ha några pengar. Vilket vi såklart vill eftersom jag inte jobbar! ;-) Vi fick helt sonika kuska iväg till Klippan. Ingen på närmare håll var hemma och hade internet. Så illa var det! Men det gjorde inget; vi blev bjudna på middag och mormor & Stefan fick träffa Viggo & Ellen!

Igår hade jag min arbetskompis Linda och hennes barn Melvin och Milton här på besök, trevligt! Vi åt god hallonpaj med glass och pratade och barnen lekte. Eller nåja, Viggo lekte och stojade som vanligt...Melvin som är ett år äldre tyckte nog att Viggo drog fram som en ångvält. Han är verkligen allt annat än blyg och försiktig min store kille! Idag har vi varit på lekplatsen på förmiddagen och nu sover båda barnen: Viggo i sin säng och Ellen i bärsjalen på mig! Snart dags att väcka Viggo..annars vaknar han tiiidigt imorgon bitti. Typ 05...Lite väl häftigt i mitt tycke.

Dags att kolla lite mail och så innan barnen vaknar!

Inga kommentarer: