lördag 14 maj 2016

En solig vecka

Godmorgon alla morgonpigga! Klockan är åtta och här sitter jag i soffan, dricker kaffe och läser en tidning. Solen börjar titta fram även om det är svalare och mer molnigt än tidigare i veckan. En hel vecka med sol och sommarvärme. Ljuvligt!

Jag och Jenny har gymmat och kört ett grymt pass, härligt! Skönt att vara igång med styrkan igen, har fått lite övningar av henne. Mer gym i helgen!
Pw/jogg med finaste loppan också! 6 km med henne på cykel är perfekt, hon har bra tempo!
Härliga kvällsmål och frukostar med sommarkänsla! Ljuvligt! Den här årstiden bjuder på så mycket goda bär och frukter! Mums!
Härlig kväll igår, satt och drack vin och pratade länge medan maten lagade sig i ugn och grill. Det är nåt visst med att kunna sitta ute och göra det! 

Det här vädret har varit som balsam för själen. Jag har som sagt inte haft det lugnaste läsåret bakom mig. Varken hemma eller på jobb och stundtals har jag varit nära att ge upp och sjukskriva mig. Nu när våren kommit känns saker och ting dock lättare. Man blir lite gladare och piggare av vädret. Och det gäller ju alla runtomkring med. Har några nära vänner som också betyder mycket, vissa som själv går igenom en tuff period och andra som bara finns och verkligen kan lyfta en. Man ska vara rädd om sina vänner!❤️ Också familjen såklart, både min egen lilla familj men även de övriga som alltid finns där! Ni är bäst!

Idag blir det jobb inför bygget här och en tur till Systembolaget. Eurovision ikväll och vi tackade nej till vännernas inbjudan. Vi behöver en lugn helg och bara få vara...❤️ 


Inga kommentarer: