måndag 5 maj 2014

Vår!❤️

Soliga mornar, om än lite kyligare, har det varit i helgen. Jag och Ellen satt ute på lilla trappan utanför barnens lekrum innan frukosten och drack kaffe. Så skönt. Riktigt varmt. Likadant igår: när jag lämnat Ellen hos kompisen på em satt jag ute i linne på innergården. Älskar våren! I lördags var vi hela dagen i Ängelholms Hembygdspark ihop med Robbans bror och jättegravida sambo och hennes systerdotter. Riktigt mysig dag med grillning och lek och gott i solen! Ellen och Filippa fann varandra ganska direkt och Viggo, ja han hittade kompisar på hela lekplatsen som han lekte med. Barn är fantastiska på det viset! En dag utan krav och måsten, utan tider att passa. Glada barn och fint sällskap i solen. Sen hem för att grilla med finaste familjen, stoppa barnen i säng efter lördagsgodiset. Krypa upp till mannen i soffan och titta på film. Finfina våriga lördag! 
Snart övergår den förhoppningsvis i sommar, det är en härlig tid vi har framför oss. 10 veckor till semester idag! I år bär det av en vecka till mitt älskade Öland. Det ser vi fram emot! :-) Fast jag njuter redan nu väder, ljusare kvällar och härliga dagar. 

Igår lommade jag bort till gymmet utan kraft och ork. Det blev dock ett riktigt bra pass! Först intervaller på löpbandet, styrka för axlar och armar. En timmes zumba och en promenad med finfin vän sen. Perfekt avslutning på helgen!

Inga kommentarer: