lördag 17 augusti 2013

Åh så gott!

Mums. Plättar med ursprungsrecept från www.56kilo.se. 

Jag gjorde så här:
4 ägg
3 dl mjölk
1 dl grädde
2 msk fiberhusk
salt

Blanda allt med stavmixer och låt stå och svälla i minst fem minuter. Stek som plättar. Jag tycker de är godast om man inte gör dem för tjocka. Detta blev dagens lunch, uppskattades av alla! Jag äter absolut inte lchf, är tveksam till att den kosten är hälsosam på lång sikt med allt fett. Men jag äter hellre fetare alternativ till pannkakor/ bröd etc någongång istället för en massa vanligt mjöl. Har märkt hur uppsvälld jag blir av för mycket bröd, past etc. Jag utesluter dock inget helt, ikväll ska vi exempelvis bjuda på just pasta. På jobb äter jag maten men tar väldigt lite av potatis etc och äter sallad och keso på min rast för att bli ordentligt mätt och för att få i mig tillräckligt med proteiner eftersom jag styrketränar så pass mycket! 
Frukost äter jag alltid hemma och jag har eget mellanmål med till förmiddagsrasten!

Inga kommentarer: