måndag 7 januari 2013

Hej vardag!


Givetvis somnade jag inte igår, det blir tokigt när man ställer om dygnet sådär när man är ledig. Men hur som helst så gick det bra att gå och jobba ändå. Efter jobb hämtade jag Ellens kompis E som var på Öppna förskolan som hade öppet idag när skola och förskola var stängd. Hon fyller 5 år idag så vi gick hem och barnen åt glass, maränger, grädde och annat gott! Jag måste säga att det märks att de börjar bli stora när man knappt hör dem uppe på rummet och de tittar oförstående när man går för att kolla läget...;-)

Ovan syns kvällens middag! Provade en ny rätt med lax som tillagas i ugn rakt upp och ner med lite kryddor bara. Basmatiris som man kokar och på det läggs tunna skivor morot, zucchini, broccoli och ärtor, så ångkoks det ovanpå. Gjorde en sås på filmjölk och kryddor till. Supergott!

Har nyss varit ute på en powerwalk med mina nya hörlurar! Bestämde mig för att införskaffa ett par rejäla som inte trillar av skallen när man kör intervaller och så på löpbandet. Funkade perfekt! Nu blir det smoothie och nervarvning i soffan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jättegott och nyttigt ut.
Kram/Moster

Anonym sa...

Var min tur i natt Kollade kl sista gången halv tre Upp halv sex Kram mormor