måndag 24 september 2012

Those days are gone...

 
Definitivt slut. Satt och tittade på bilder från sommaren och vi har många fina minnen att ta fram när höstrusket letar sig in. För nu är det verkligen höst. Utan tvekan. Vi eldar i kaminen och sitter och slappar vid tvn med tända ljus, bara en smula skillnad från bilden, en kväll på Tjurkö i somras....

Jag känner mig sliten idag, har jobbat länge och sen tagit en promenad med grannen. Även om det regnade och blåste var det skönt att komma ut en runda, motionera vill man ju göra även när solen inte skiner. Det är så många som klagar över (eller skyller på) vädret (speciellt om hösten/vintern), tiden, orken eller annat istället för att träna. Vädret-ta på dig kläder efter väder eller träna inne! Tiden-nån timme/vecka kan de flesta skaka fram. Visst, man får kanske offra något annat men vad är väl en tv-serie.... man kan ju träna fler kortare pass så känns det inte så mycket åt gången...Orken- ja den lär aldrig infinna sig om man inte börjar. Man blir piggare och orkar mer om man tränar, inget nytt precis! Imorgon blir det dock paus, Robban ska iväg på kvällen så jag och barnen ska bara MYSA! (om jag inte pelar mig iväg när Robban kommit hem igen...)Ha en skön kväll, snart kallar sängen och Keplers Eldvittnet. Sov gott!

Inga kommentarer: