fredag 14 januari 2011

Motivation...



Gud vad det känns längesen...i juni var jag med i Må Bra eftersom jag gått ner i vikt. Då togs bland annat denna bild. Tänk när man kan ha så våriga kläder på sig igen...Är riktigt trött på all snö nu. Längtar som sagt efter mina skogspromenader. Till ljudet av fågelsång och doften av växtlighet. Jag behöver dom dessutom. Massor. Herregud, på nya jobbet äts det ju hela tiden. Jag tar små, små bitar av tårta etc som man bakar till varandra när det är födelsedagar. Och varje fredag är det frallor och gott pålägg. Rimmar dåligt med att försöka tappa kilon. Men...jag tror på måttlighet av allt och har aldrig provat en diet i hela mitt liv. Och det har ju funkat hittills. Nu är jag inte trådsmal på bilden men i alla fall smalare än nu...kan kanske funka som motivation. Jeansen jag har på mig på kortet var en stor motivation sist...de var nya innan graviditeten med Ellen och jag hann knappt använda dem. När jag gått ner (som är ett tag innan bilden togs)så var de stora! Och nu...nu kan jag preciiiis knäppa dem. HU! På tal om något helt annat: Känner mig så lycklig just nu. Underbart! Trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggingen där!!! Skönt att du mår underbart!!! Tycker om dig oavsett om byxorna spänner eller ej!!! <3

mammadagar sa...

Fin bild! Och visst är det perfekt med lite extra motivation och en liten morot sådär.

Pernilla sa...

Du är jättesnygg! Så härligt för dig att du mår bra och trivs på nya jobbet.
Saknar dig! Kram P.