söndag 19 december 2010

Vi firar jul för att...





Vinden susar i advent
och vårt första ljus blir tänt.
Barn som har det svårt i världen,
Gud bevara dem på färden.

Mörkret tätnar i advent
och vårt andra ljus blir tänt.
Gud bevara dem som gråter.
Låt dem le och leka åter.

Kölden biter i advent
och vårt tredje ljus blir tänt.
Gud bevara alla frusna,
ge dem värme, låt det ljusna

Julen nalkas i advent,
och vårt fjärde ljus blir tänt.
På Guds lille son vi tänker,
när de fyra ljusen blänker.


Igårkväll medan pizzan stod i ugnen lekte jag och barnen med lego. Av någon anledning kom vi in på jul och att fira jul. När vi var på Liseberg såg vi den gigantiska julkrubban där och i vanlig ordning frågade Viggo och jag berättade. Om Jesus och att det är hans födelsedag när vi firar jul etc. Igår började vi prata om det igen och jag fick en tuff utfrågning av en vetgirig och ovanligt frågvis 4-åring. Jag berättade så mycket jag kunde och vi kom in på allt..korsfästelse och så vidare. Viggo är superintresserad! Och frågvis!

Inga kommentarer: