söndag 14 november 2010

Sköna söndag

Regnet öser ner, Ellen sover, Viggo leker med sin kusin hos famor och farfar och Robban hjälper dem med ett tak. Jag försöker bli av med en envis huvudvärk som etsat sig fast ordentligt. Idag är det söndag och fars dag. Pappan i den här familjen gratulerades med en fotobok. en åkte hela familjen till simhallen för Viggos avslutning på Plask & Lek. han har blivit en riktigt duktig och modig badkille! Första gången var han inte i vatnnet alls och nu har han tom fått byta grupp till den som lär sig "lite mer". Han är minst och yngst men det går ganska bra ändå och han får den hjälp han behöver. Tre märken fick han och diplom och godispåse! Uppskattat, speciellt godiset! :-) Sen intogs fars dags frukost hos svärföräldrarna. Trevligt och full rulle med alla kusiner som vanligt!

Det händer riktigt roliga saker just nu..kan inte riktigt berätta än men jag kommer att få en liten nystart på vissa plan och det känns bra. Mitt ben har förresten läkt bra. Jag är fortfarande blå men det är på väg bort. Nästa vecka sätter jag igång ordentligt med promenader igen. Nu slipper jag ha stödstrumpor dygnet runt vilket känns bra. Dessutom har jag haft en del problem med ryggen och blivit ordinerad motion. Så det är väl bara att sätta igång! Kan ju även tillägga att termobyxorna var aningens mer svårknäppta det här året jämfört med ifjol..så jag får väl lägga manken till. När jag var med i Må Bra var jag så smal som jag ville..nu har jag gått upp 2-3 kg och allt har satt sig på magen..inte alls till belåtenhet. Så nu finns det inga ursäkter längre. Bäst att försöka göra så mycket man kan innan jul för sen är det ju smått hopplöst! :-)

Nu blir det hemmafix och plock förr resten av den här dagen tror jag.

Inga kommentarer: