söndag 10 oktober 2010

Vanlig söndag

Härligt med höst! Sitter vid köksbordet, det sprakar fint i kaminen, de tända ljusen fladdrar och här sitter jag med en kopp kaffe och värmer mig. Barnen ligger i sängarna och sover middag. Trots att Viggo hunnit bli 4 är han ofta beroende av en middagslur ändå. Han går ju gärna på helvarv när han är vaken så jag tror det hänger ihop med det. Han har varit på plask och lek idag men ville tydligen knappt vara i alls. Suck. Trötthet och frusen tydligen. Han fixar som sagt inte att vara trött. Inatt har han vaknat flera ggr och kommit till oss så hans sömn är ju inte som den borde riktigt. Jag och Ellen tog en promenad till affären nu på förmiddagen sen var vi ute och lekte. Grillade korv till lunch idag. Solen visade sig innan, härligt. Nu är det dock jättemkt moln så det känns bra att sitta inne nu! Hoppas min rygg snart blir bättre! Men att träna i veckan känns lite avlägset dock!

2 kommentarer:

Annika sa...

Det låter jättemysigt!

Själva så har vi nyss ätit soppa. Lite höstvarning på det också. Hi hi..

Kreta var väl inte det varmaste, men ändå helt ok. Dock så har jag kikat lite på väderleken den kommande veckan och då ser det inte ut att bli mer än 16 grader. Så ska man åka så ska man nog absolut senast åka då vi gjorde, kanske någon vecka tidigare.

Kram.

mammadagar sa...

Mysigt det låter! Oj vad lyxigt med 4-åring som sover middag. Vår stora slutade när hon var 1½ så det kan ju vara väldigt olika. Tvååringen sover oftast en stund vilket är bra :-)