onsdag 6 januari 2010

Snart...

Snart rullar vardagslivet igång efter en lång och välbehövd ledighet. SUCK. Fast jag har bestämt mig för en sak. Jag ska sluta sucka. Jag ska försöka leva i nuet och inte..längta ihjäl mig efter saker längre fram i veckan, senare i månaden eller nästa månad. Det är bara jag som kan göra det. Ingen annan. Påminn mig om jag suckar och längtar för mkt senare i vår..:-) 2010 ska bli året när lever i nuet och ändrar saker jag inte trivs med. Punkt.

Imorgon kommer alla mina kollegor hit. Vi har utvärderingsdag och ska jobba. Barnens förskola är också stängd för planering och Robban ska jobba så farmor får rycka ut! På fredag är vi lediga igen. Jag hoppas att snön ligger kvar så vi kan vara ute och åka pulka!

Igår hade vi gäster. Vi åt god laxgryta med pasta. Receptet hittade jag hos Åse: http://56kilo.se/kategori/gourmetlordag/
Lätt att göra och väldigt gott. Bytte dock ut Arlas saffran&tomat mot tomat&basilika och lade till ett par påsar saffran istället. Blev gott det med!

1 kommentar:

Linruz sa...

Att leva i nuet är nog inte så dumt. Jag har en förmåga att i bland stressa upp mig för saker som komma skall.
Men samtidigt tycker jag om att ha en del mål att oxå se fram emot..
Hmm jag är nog klyven där. Bored leva mer i nuet men samtidigt vill jag ha mål att sträva efter.
Låter det flummigt???
Ha en skön lördag.
Kram Lina