tisdag 17 november 2009

Aj!



Jag känner mig mörbultad efter att ha blivit vaccinerad igår. Har rejält ont i armen och känner mig småfebrig och har ont i kroppen. Dessutom har jag haft huvudvärk i ett par dagar nu. Så igår gick jag hem efter halva dagen på jobb. Usch! Jag känner mig verkligen slutkörd! Idag gick jag dock till jobb. Mest beroende på att vi hade kurs på jobb i em. Så en arbetsdag mellan 7-17 har jag klarat av. Utan att må alls bra. Vi får väl se hur man mår imorgon när man vaknar. Helst av allt skulle jag stanna hemma med barnen och bara vara. Det hade dom också behövt. Det blev en kul men väldigt intensiv helg i Göteborg. Liseberg, Universeum, bo på hotell. Och det tar ut sin rätt. Två trötta barn. Mer konflikter. Och mina extrakurser nu gör att barnen har fler timmar i förskolan. De har hyfsat humana tider annars men när saker läggs på mina annars tidiga dagar så märks det så klart. och gör ont i mammahjärtat. Mitt samvete känns tungt. Är det verkligen så här det ska vara? Att man inte ska ha tid för sina egna barn? Robban har gått ner i tid och jag vet att barnen inte går mer på förskolan än många andra, snarare tvärtom. Men ändå. JAG saknar våra dagar ihop. Mina små skruttar. Dom växer så fort!

Liseberg träffade Viggo Tomten som han var modig nog att prata med. Han lämnade fram sin önskelista: Dinosaurie. Och när tomten frågade skulle den vara "grön och så lång upp till luften" också. Var hittar man en sån? :-) Nu ska jag mot sängen. För sent som vanligt!

Inga kommentarer: