söndag 26 juli 2009

Söndagmorgon

Klockan är bara 7.30 på morgonen men jag är PIGG faktiskt. Kom i säng tidigt igår trots att det var lördag och två barn sov till efter halv sju i ett svep vilket tillhör ovanligheterna. Viggo har börjat komma smygande då och då och Ellen brukar vakna tiiiidigt, typ 5 och vilja ha välling för att sen somna om. Men inte inatt. Så därför sitter jag här..trots att det är min tur att ligga kvar och dra mig.


Igår var jag och hämtade mina glasögon. Skönt att slippa gå och dra upp och peta på dom för att dom ska stanna kvar. Än så länge trivs jag!

Vi hann med ett besök på Helsingborgsfestivalen igår med mellan skurarna. Trevligt och vi undslapp regn. Viggo var dock lite skeptisk till "indianerna" som spelade. Precis som tidigare år. Desto bättre var det att fika på munkar. Vi hade socker i hela vagnen!!! Men det är minsann inte en baggis att ta sig fram med tvillingvagnen bland alla människor. Och visst kan Viggo gå själv..men han tycker det är ganska mysigt att få åka i vagnen lite! ;-) Så han varvar. Går lite och åker lite. Tids nog vill han inte åka och nästa år lär han vara för stor för den!

Nu ska jag gå ner och dricka kaffe med resten av familjen! Ha en trevlig söndag!



Inga kommentarer: