fredag 24 juli 2009

På promenad...

Igår var verkligen INGEN rolig dag. Vaknade efter en natt med väääldigt lite sömn. Pga min nacke. Jag hade så ont så jag lipade! Robban for iväg till Apoteket och köpte Voltaren Gel till mig..och det i kombination med de smärtstillande tabletterna jag fick efter snittet med Ellen har gjort susen. Mår mkt bättre idag. Igår var jag världens tråkigaste mamma som mest skällde och var sur, trött och hade ont. Stackars barn. Min mamma & Stefan kom en sväng på fm och umgicks lite med barnen så jag kunde ta igen mig. Tackar ödmjukast för detta. Idag frågade Viggo mig om jag hade ont i min nacke..Det har jag ju..men inte som igår...Han är övertygad om att det är hans blåsande på nacken som hjälpt! :-) Idag tog vi oss åtminstone ut på en liten promenad. Viggo på cykel (som det känns som han skulle behöva byta mot en med 2 hjul snart..) och Ellen i vagnen. Skönt att komma utanför hemmets fyra väggar. Och jag tror Viggo höll med mig. Det märks tydligt att han börjar lessna nu. Eftersom jag haft ont i min nacke sedan i tisdags så har vi varit hemma väldigt mycket och han börjar klättra på väggarna. Det är ovanligt mkt "bus" och "inte-göra-som-mamma-säger-grejer" just nu.

Nu sover två söta barn i sina sängar efter ett jättelass med pannkakor! Jag ska också vila lite. Ikväll får vi gäster i form av mamma & Stefan som kommer med husbilen. Blir tacos och en god glasstårta som jag gjorde igårkväll, till Viggos stora förtjusning! :-)






Inga kommentarer: