söndag 12 juli 2009

Ond bråd död

Ja..fast inte så dramatiskt som det verkar! Det är bara det att min dator klappat ihop totalt. Hårddisken har rasat och den går inte att starta! Jag får börja fundera på att skaffa mig en laptop som komplement till Robbans stationära nu då kanske. Kostar som bekant ju pengar dock! Och utgifter har vi redan haft iförutsedda denna veckan. Mina glasögon gick nämligen sönder. Viggo somnade på soffan häromdagen (så går det när man inte sover middag...) sent på eftermiddagen. Jag skulle väcka en inte alltför glad kille och han sparkade till mig, i princip sovandes....rakt på mina glasögon. Pang sa det (eller nåja...det kanske det inte gjorde..men i alla fall) och så var skalmen bruten. Just nu är det provisoriskt lagad och igår beställde jag nya glasögon. Så nu ska jag gå med trasiga i sådär en två veckor. Suck. Sen kommer mina skitsnygga (enligt mig iaf!) bågar som är totalt olika dom jag har idag. Det blev ett par bruna markanta D&G-bågar. De jag har idag syns ju knappast, så det blir kontrast. Stället där jag handlade hade specialpris: 1:- för alla bågar. Tack så mkt.

Så var det söndag igen. Kalas igår och två barn som var vakna till 23. Att Viggo fixade det förvånar mig inte. Men att Ellen klarade att vara på gott humör så länge förvånar mig. Behöver jag säga att båda sover middag nu och har gjort en bra stund? ;-) Trötta slagna hjältar! Ser fram emot Robbans semester så vi kan vara hela familjen och hitta på saker tillsammans! 3 veckor kvar...

Inga kommentarer: