söndag 19 juli 2009

Helg & trasiga ting

Så var det söndag igen. Jag förstår inte hur snabbt en vecka kan gå! Och nu är det bara 6 veckor tills jag ska börja jobba igen...Känns bra men konstigt. Jag har ju varit hemma så länge nu. Denna helgen har verkligen varit soft. I fredags var det fint väder. Vi var ute och grillade och hade mysigt ute tills det var dags för två trötta barn att hoppa i säng. Igår var det verkligen inget roligt väder! Hade bestämt med grannen att vi skulle ta en förmiddagspromenad..men det fick ställas in. Åska och regn hela dagen i princip. Jag och Viggo hade lekdejt med grannen istället. Blev bjudna på pannkakslunch där. Mysigt! Robban & Ellen körde och handlade nytt munstycke till dammsugaren, det gamla bröts. Det verkar som allt i vår ägo går sönder nu. Bilen är inte heller som den ska. Robban är iväg i skrivandets stund och försöker ta reda på vad som är fel. Så nu är jag billös ett par dagar. Jippi. Dator, glasögon, dammsugare och bil. Kan det räcka nu kanske?

Igår passade vi på att göra en riktigt god fiskgryta till middag. Passade ju bra i regnrusket. Lax, torsk, fiskbuljong, potatis, morötter, chilisås, vitlök, dill, grädde...Mmm, en ny favorit hos hela familjen. Idag har vi varit hos barnens farmor & farfar och lekt och ätit lunch. Nu sover två trötta kids i sina sängar..och jag försöker få över lite bilder till datorn...går sådär. Jag fotar mest med mobilen eftersom den har bra kamera..men det verkar hänga sig så fort jag ska föra över bilderna. Teknikens under...

1 kommentar:

Sara sa...

Det är konstigt det där, men ofta är det ju så att saker går sönder samtidigt! Så typiskt!

Låter som ni annars haft en mysig helg! :-)