fredag 17 april 2009

På väg mot mål

Nu har jag inte många kg kvar till mitt viktmål. Ett närmare bestämt. Vågen blinkar envist på runt 59 kg, vilket jag visserligen är väldigt stolt och glad över..men har man bestämt sig så har man. Jag vill ner till 58. Hittills kan jag iaf stoltsera med minus 12.5 kg vilket känns bra. Det har tagit drygt 7 månader men jag antar att det är det som gör att det kanske kan bli bestående. Jag har inte använt mig av några metoder överhuvudtaget förutom mer motion och mindre mat. Och framförallt mindre skräpmat som godis, kakor, chips, glass flera dagar i veckan. Jag försöker hålla mig till helgen. Och inte vräka i mig en hel påse chips. Typ. Mitt största bekymmer är att jag alltid blir så hungrig på kvällen. Vi äter oftast middag runt 17 och sen håller jag på att svälta ihjäl runt 20-21. ;-) Jag mixtrade ihop ett gott mellanmål som jag blev alldeles för mätt av men som iaf är nyttigt: Jag gröpte ur en avokado och blandade avokadogegget med keso och en skiva rökt skinka och lite kryddor. Stoppade sen tillbaka det i avokadon (som givetvis var i halvor) och ÅT. Det var riktigt gott. Rekommenderas.

Nu kallar sängen!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Du är verkligen duktig med vikten! Jag har en bit kvar... Men har iaf gått ner närmare 6 kg nu. Började ju iofs inte förren 1/3 heller, när jag slutat amma. Är lite less på det nu, men vill ju gärna att vikten ska börja på en 5:a :-).

Ses snart, förhoppningsvis !

Cecilia sa...

Hej Annapanna! Kikar in (såg adressen på MSN) och vinkar lite. Heja dig som är så duktig med vikten! Jag håller också på, har en 3-4 kg kvar. Kram Cecilia