fredag 9 januari 2009

Vardagsfunderingar

Det blev snabbt helg igen efter en kort vecka. Har haft en mysig vecka med barnen utan alltför mkt konflikter, gnäll och tjat. Det är väl därför man har sina duster kanske...för att man ska uppskatta de här tillfällena mer. ;-)

Igår gjorde jag egen puré till Ellen, som hon till min stora förtjusning åt med god aptit. Dagen innan gjorde jag visserligen en som hon totalratade. Men iaf. Jag ska försöka göra mer egen mat till henne. Hon är så stor nu så hon kan äta ganska mkt av det vi andra äter. Det blir ju vansinnigt mkt billigare att göra eget med än att köra på med burkmat dygnet runt. Har i princip bytt ut alla måt mot mat nu. Gröt och macka till frukost. Pure och fruktpure till lunch. Frukt/macka/youghurt till mellanmål. Puré till middag också välling på kvällen. Och natten. YL. I natt vaknade hon redan hlav två..Hallå...? Hon kan väl sova till 05 iaf? Viggo drack sin 05-välling länge..han var nog 1,5 innan han slutade med det. Nu har han (PEPPAR, PEPPAR och ta i en massa trä) äntligen slutat gå upp fem- halv sex..Han gjorde ju det jämt innan och var död innan lunch. Nu sover han till en sju eller halv sju iaf och somnar i regel åtta på kvällen. Också har han kortat ner middagsvilan till en timme. Funkar kanon. Han är en helt annan unge, mkt piggare och gladare. Och jag är en bättre mamma som orkar lite mer och inte blixtrar till för minsta lilla!

helgen blir nog relativt lugn för vår del. Ska se om jag orkar träna imorgon igen på förmiddagen. Det gick bra igår förutom att mitt knä spökar och jag insåg att jag är SVAG! Styrkedelen är tung för mig men då gör det väl å andra sidan nytta! Jag gjorde nåt med mitt knä på ett step-pass under mina dagar i Kristianstad. Det är alltså en faslig massa år sedan men det var då jag började träna step. Det kommer och går i perioder men nu kändes det så fasligt mkt igår. Det tar lite av det roliga tyvärr.

Trevlig Helg!

Inga kommentarer: