lördag 10 januari 2009

Lördag

Jaha, så överlevde man passet idag med. Det känns skönt att ha kommit igång och knäet höll sig i schack och kändes inte alls så mkt idag. Körde och handlade lite frallor på vägen hem så det fick bli en frall-lunch idag. Under tiden jag var iväg och tränade hade Robban & Viggo röjt väck allt julpynt och kastat ut granen. Skönt när det är gjort. Nu är det bara lite dammsugning och övrig städning samt nedpackning av pyntet i lådor som är kvar i em. Pappa kommer förbi en sväng oxå. Han ska leverera mig förstklassigt hemmagjord äppelmos! Jag ääälskar pappas hemmagjorda mos till min fiberhavregrynsgröt som jag brukar äta till frukost. Mkt godare än den man köper.

Vi gjorde en jättegod thailax-gryta igår till middag. Supergott och jätteenkelt. Här kommer receptet:

4 laxfiléer a 125 g
1 burk kokosmjölk
2.5 dl matlagningsgrädde
2 tsk red curry paste (finns på burk)
1 tsk gurkmeja
Skal och saft från 1 lime

Blanda kokosmjölk, grädde, curry pastan, gurkmeja och lime i en traktörpanna. Låt koka upp. Dela laxen i mindre bitar och lägg i och låt sjuda/småkoka ca 10 minuter. Klart! Servera med jasminris och wokade grönsaker. Hela familjen uppskattade rätten och den rekommenderas! Ikväll blir det lasagne och ett glas vin! Och sen blir det soffläge när små-älsklingarna sover. Körslaget, film och GODIS! Om man nu får äta sånt när man försöker gå ner i vikt..;-)

Inga kommentarer: