torsdag 22 januari 2009

Redan?

Snart är det dags att skicka in lappen om barnomsorgsbehov för Ellen. Men..hon kom ju nyss? Inte kan det väl vara möjligt att jag ska börja jobba efter sommaren och att lill-snuttan ska börja i förskolan? Det måste ju vara en stor miss någonstans...Eller? Jag skulle kunna vara hemma i en oändlighet. Det är verkligen en lyx att kunna vara hemma med barnen, även om det givetvis är jobbigt ibland. Ändå så älskar jag det. Jag kan inte förlika mig med tanken riktigt att börja jobba och vara ifrån dom såpass mkt 5 dagar i veckan. Snyft. Men nu ska jag inte hänga läpp i förtid. Jag ska faktiskt vara hemma tills efter sommaren..(men jag vet hur fort tiden går). Och även om sommar betyder snart jobb så längtar jag efter solen och värmen nu. VÅR. Gröna träd och blad. Fågelkvitter. Kaffe ute i solen. Grillkvällar. Jag hoppas på en fin sommar. Detta blir tredje (och sista) sommaren i rad jag är helt ledig och hemma så jag önskar mig varma sköna baddagar. De två föregående åren har tyvärr lämnat en del att önska gällande väder. Vi får väl se hur denna blir. 06 då jag var höggravid med Viggo var det strålande sol mest hela tiden och VARMT. En sådan sommar skulle jag gärna ha nu.

Dagen idag ska ägnas åt lite strykning, hemmapyssel och lek med Ellen innan vi hämtar Viggo. Imorgon ska Viggo till tandläkaren. Det lär bli en intressant upplevelse..;-) Träning ikväll för min del. Skönt!



1 kommentar:

Vera med flera sa...

Jag längtar också efter vår och speciellt grillkvällar.... På tok för länge kvar :)