söndag 14 september 2008

Veckorna tickar på...

Ja..rätt som det är är det väl JUL också kan jag tänka mig. Jag vet ju att tiden har en tendens att SPRINGA iväg alldeles för fort. Fast man är hemma lyckas man ju fylla dagarna tycker jag. Vad hände förra veckan då?

Jo..jag träffade Pernilla (www.lycklig.org), ett kärt återseende må jag säga! Man inser ännu mer att tiden går när man börjar räkna och ser att det var 8 år sedan vi sågs sist..herregud!!! Är det möjligt??? Näää..kan väl inte vara SÅ länge sedan jag blev färdig förskollärare..? Eller? Hur som helst var det jätteroligt att ses och det kändes inte som det var så länge sedan vi sågs sist! Vissa människor är lätta att prata med oavsett hur lång tid som passerat.

Träffade min namne, Anna, också. Hon var här med sin lilla Olivia och hälsade på. Viggo fick såpbubblor och målarbok och Ellen fina kläder! Var kul att ses iaf. Det blir inte så ofta tyvärr men så är det ju när båda har en massa på sitt håll.

Sen träffade jag såklart Therese, Wilgot och Milton. Viggo & Wilgot går numera på samma avdelning på förskolan. Där leker de dock inte fick vi höra! ;-) Hemma bråkar de mest just nu, så så värst mkt lek blir det kanske inte här heller. Det blir säkert bättre ju äldre de blir, de är ju knappt gamla nog att leka tillsammans på det viset än.

Helgen gick så klart lika fort den. Kalas och utevistelse för hela slanten. Jeanette och Henri som är våra goda grannar var här en stund. Det är perfekt med en granne som har en son i samma ålder som vi! Viggo gillar att leka med Henri. Eller "Hendi" som han säger...;-)

På tal om uttal så har vi en son som aldrig är tyst just nu. Han pratar och pratar och pratar...3-ordssatser kommer ur honom nu. Min stora duktiga prins...tänk att han vatt så liten som Ellen är nu. Man glömmer fort kan jag lova. Det senaste är att han sjunger en hel massa. Favoriter är Bä, bä vita lamm, Postis-Per, Fem små apor och 10 små indianer..Låter urgulligt! Han älskar verkligen musik...!

Nu sitter man hur som helst här, söndagkväll och jag är så trött så jag tror att jag ska bege mig i säng med ett korsord trots att klockan bara är 21.....

Godnatt!

Inga kommentarer: