tisdag 26 augusti 2008

Tillbaka till vardagen...nu som tvåbarnsmamma!

Jaha...så var det slut på semestern för den här sommaren. Som vanligt gick den fort. Nu är det vardag igen vilket jag iofs tycker är åtminstone lite positivt. Jag gillar att ha lite rutiner kring mig. Dagarna flyter på. Viggo (och ibland Ellen) vaknar runt 7...frukost, vi klär på oss, väcker Ellen om hon sover, ger henne mat. Sen är det i princip tid att gå och lämna Viggo i förskolan. Jaaa! sa han imorse när jag berättade att han skulle dit idag. Passar på att gå en runda när jag lämnat honom...Hem, kaffe, läsa tidningen, mysa med Ellen, ge henne mat, lunch. Sen brukar Ellen sova så jag kan fixa lite vid datorn, röja eller så. Hämtar Viggo vid 14 igen. Saknar honom nu när han inte e hemma! Em lär väl gå i en väldig fart...Ikväll ska vi dessutom åka och handla. Vet inte om vi åker alla eller om jag kör själv, vi får se!

Inatt sov Ellen mellan 20.30 och 04.30 i ett nafs! SÅ skönt! Man känner sig betydligt piggare då än när hon vaknar någon timme tidigare. Än så länge varierar det ganska rejält dock. Hon kan vakna 01.30 eller 04.30...

Nu ska jag göra klart inbjudningar till Viggos 2årskalas!

Inga kommentarer: