söndag 17 augusti 2008

Höst.....




...det känns i luften. Och i kalendern. Det är inte långt kvar nu innan hösten gör entré. Det är kyligare och mörkare på både morgnar och kvällar och en annan friskhet i luften. Dessutom rullar Robbans sista semestervecka igång imorgon..Något som på sätt och vis känns som slutet på sommaren. En sommar som tog slut innan den hann börja känns det som...Var blev den av?

Ja..till att börja med fick vi ju tillskott av underbara Ellen! Jag väntade mig någon form av omtalad tvåbarnschock. Visst är det annorlunda att ha två barn. Det jobbigaste tycker jag är detta ständiga gnagande dåliga samvete: Pysslar jag med Viggo får Ellen ligga själv...Något hon visserligen är ganska nöjd med för det mesta. Men iaf. Grejar jag med Ellen går det ut över Viggo..Som pockar på uppmärksamhet på ett annat sätt än sin syster! ;-) FÖRUTOM det då så tycker jag att det går ganska bra. Än så länge är det inte speciellt jobbigt måste jag erkänna. Det hänger nog till stor del ihop med att Ellen för det mesta är en ganska, för att inte säga väldigt, nöjd och glad bebis. Vi jämför ju med storebror som skrek sig igenom största delen av sin första tid. Fast eldprovet kommer kanske när Viggo börjar i förskolan igen och vi ska behöva passa tider.

Hur som helst så ser jag på något vis fram emot hösten ändå..Jag längtar efter att få lite rutiner att hänga upp dagarna på. Sen blir jag kanske äntligen färdig till att ta tag i mina extrakilon nu när Robban börjar jobba igen och vi inte unnar oss saker stup i kvarten. Har skapat en blogg för det ändåmålet.."Annas Hälsokick". Tanken är att det ska sporra lite extra att andra kan läsa om hur det går för mig. Vi får väl se om jag har rätt i det eller inte.
Den härliga höstbilden här har jag tyvärr inte tagit själv, utan den hittade jag på http://www.openphoto.net/. Än är det är ett tag tills träden blir såhär vackra, så nu får vi suga den sista kraften ur sommaren så man orkar med höst och mörker längre fram!

Inga kommentarer: