söndag 22 maj 2016

Mamma- och sondag!

Igår drog jag och Viggo på utflykt, världens mysigaste dag! Vi åkte tåg till Helsingborg, dels för att det är himla mysigt att åka tåg, dels för att parkeringsplatserna i Helsingborg minskar och många är avstängda. 
Vi missade första tåget med typ 3 minuter. Så irriterande, tittade fel på ankomst och avgångstider. Därav Viggos något bistra uppsyn.
Det är något visst med en tågresa!

Lunch blev det på Ebbas fik. Älskar Ebbas! Det blev dock inga kakor där den här gången, mycket lockade men ingen orkade efter maten!
Det var MASSA folk på Ebbas. Tror jag stod i kö en halvtimme för att beställa. Viggo passade bordet så länge...;-)
Ebbas hemmagjorda burgare till Viggo och en räksallad till mig. Så gott. Och sjukt dyrt. 165 spänn för en sallad...Rena rånet. Inser att jag låter som en gammal tant som gnäller på priser men tycker det är saftigt för en sallad...

Sen blev det shopping, lite nytt till Viggo till skolavslutningen och annat småplock innan vi begav oss till Jurassic Expo! Lite B upplägg, Viggo älskade det dock!
Vi avslutade med faktafilm om dinosaurier-på tyska. Det kunde åtminstone varit på engelska, jag kan inte ett ord tyska. Viggo hade dock koll på det mesta ändå och han brydde inte sig. 
Fika på Waynes på Rådhustorget innan vi åkte hemåt igen.
Vin och grillat i växthuset när vi kom hem. Svenska jordgubbar och bigarråer till dessert. Gillar skarpt tiden vi har framför oss och allt gott den erbjuder. Åt första svenska nypotatisen i fredags också. Mums!



Inga kommentarer: