onsdag 28 oktober 2015

Myshelg och vabdagar


Då sitter man här-mitt i veckan och för mig är det första arbetsdagen. Ellen har varit hängig så jag har varit hemma måndag och tisdag. Igårkväll kördes hon till Kerstin och ska vara där tills på torsdag. Viggo ska sova hos farmor och farfar. Det är ju höstlov och vi ville gärna att barnen skulle vara lite lediga. På fredag är Robban ledig! 
I fredags var det Halloweendisco på skolan och premiär för barnen att gå på just skolans disco. Robban var med och stannade utanför. Ellens var först och sen Viggos.  Han kom dock hem ganska fort igen-inget roligt att vara minst och ljus och ljud var inte hans grej...
I lördags var Robban på fisketävling och jag och barnen drog till Väla för lite shopping och fika. Mysigt! I söndags började Ellen bli hängig. Robban och Viggo körde iväg till Finnstorp och hade picknick. Jag och Ellen gjorde vars en paj och tittade på film.
Havregryn, hasselnötter, lite stevia och kokosolja. Under det ett lager hallon/blåbär. Vaniljsås på naturell youghurt, stevia och vaniljpulver. Mums!
Ellen gjorde en mer klassisk smulpaj.
Pumpor har vi också hunnit fixa!


Trevlig onsdag på er!

Inga kommentarer: