söndag 2 augusti 2015

Borta bra...men hemma bäst!

Hej hej! 
Nu är vi hemma igen- och nu verkar sommaren äntligen vara på besök, så skönt! Nedan kommer lite bilder från sista dagarna i stugan!
Köpte som sagt lite nya muggar i Ljungby, där fanns världens mysigaste lilla butik med en massa inredningsprylar. Därifrån kommer också det fina armbandet jag blev förälskad i och visade  Jenny. Helt plötsligt hade hon swishat över pengar och tyckte att jag skulle köpa. Vissa vänner har helt enkelt ett enormt stort hjärta och Jenny är en av dem! ❤️
Som om inte det vore nog fick jag denna greengate mugg också. Fin eller hur!?
Vi testade Tiraholms fisk också, en fiskrestaurang som ligger långt ute i ingenstans (vi körde vilse...hehe) vid Bolmen, jättefint och god mat! Jag åt grillad lax och potatis, mums. Glass och hallon efteråt!
Toa-selfie! ;-)

Jag har faktiskt varit ute och joggat 3 ggr under veckan, något jag normalt sett inte gör. Men att vara hemifrån i två veckor helt utan träning funkar inte för mig. I Karlskrona blev det PW och likaså tsm med Jenny när vi var i stugan ihop. Skönt att röra på sig!
Känns ju bättre att äta sån här "skit-frukost" när man åtminstone rör sig. Å andra sidan är ju både frukt/bär och ägg bra, en halv crossiant med choklad var gott kan jag meddela!
Min Goa galna Viggo! Just nu är han inne hos Henri och leker. Han vill börja skolan igen och det är ju positivt.
Kräftfest sista kvällen. Själv är jag inte så förtjust i kräftor men räkor älskar jag. Kändes lite vemodigt med sista kvällen, veckan gick så fort!
Barnen tog ett kvällsdopp också, 13 grader i luften, vattentemp okänd. Huuu!
Innan vi körde hem igår åt vi lunch på Sussies café. Ett annat ställe ute i ingenstans med god mat och fika!

Jag åt räksallad, mums! Barnen käkade pannkakor, och efteråt klämde Ellen en bit kladdkaka med grädde. Jag begriper inte var hon gör av allt!!!

Helt underbar vecka i Småland, vid Kösen. Trots kyla och regn. Vi vill verkligen tillbaka nästa år igen. Nu laddar jag för sista semesterveckan. Hoppas på någon dag på stranden, mycket grillat och vänner! ❤️



1 kommentar:

Anonym sa...

Jag förstår att ni haft det riktigt mysigt! Hoppas värmen och solen
kommer på riktigt nästa vecka.
Kram/Moster